Дистанційна освіта для дітей дошкільного віку

/Files/images/istockphoto-1165890765-170667a15.jpg

 

 

Як організувати дозвілля дитини під час карантину?

Дитині дошкільного віку, на відміну від школяра, потрібно допомогти організувати власну діяльність.

Обов'язково слід забезпечити дитині чіткий режим дня. Скласти разом з нею детальний розклад, що включатиме: сон, прийом їжі, прогулянку, гру, заняття і звичайні домашні обов'язки та згодом намагатись дотримуватися цього розкладу.

Насамперед дорослі мають організувати свій день так, щоб якнайменше змінити розпорядок дня дитини від розпорядку дня в дитячому закладі. Батькам потрібно розуміти, що змінилося тільки місце перебування більшої частини дня дитини, а її діяльність повинна і надалі бути такою, як і була(по можливості), або трішки змінена.

Психологи радять написати на аркуші паперу або на стікерах докладний розпорядок дня і повісити його так, щоб дитина постійно його бачила. Важливо, щоб у неї були чіткі очікування з приводу того, що буде відбуватися протягом дня - коли буде час для ігор, організованої освітньої діяльності і відпочинку.

День повинен починатися з гігієнічних процедур, ранкової гімнастики, сніданку. Протягом дня батьки (або інші дорослі, які будуть знаходитися з дитиною вдома) повинні організувати освітню, ігрову, самостійну діяльність дитини.

Якщо це дитина старшого дошкільного віку, то вона більш самостійна і тому контролювати самостійну діяльність не обов’язково, а з малюкам молодшого дошкільного віку потрібна допомога. Освітню діяльність можна організувати як до обіду, так і після денного сну (денний сон теж бажано не відміняти). Програми, за якими працює освітній заклад можна знайти на нашому вебсайті у розділі «Освітня діяльність» або проконсультуватися з вихователями.

В програмі чітко вказані вікові особливості відповідного віку та знання з кожної освітньої лінії, які повинна отримати дитина, відповідно до вікової категорії. Цим самим батьки можуть зорієнтуватися на те, що вже знає їхня дитина і чому її ще потрібно навчити.

Художньо-продуктивна

Малювання, ліплення, аплікація, конструювання - це те, що , напевно, подобається робити дитини найбільше. У цих видах художньо-продуктивної діяльності малюк має змогу втілити свої задуми та реалізувати творчі здібності, незалежно від дорослого.

Ми підібрали для вас різні варіанти для спільної творчих ігор.

Їстівна фарба для пальців: Все, що вам потрібно, це борошно, вода та харчовий барвник: налийте 1 склянку холодної води та всипте 1 склянку борошна в каструлю. Поступово додайте 3 склянки окропу та доведіть суміш до кипіння. Дайте їй вистигнути, розділіть на кілька частин та додайте харчові барвники.

Ліпіть з пластиліну

Якщо пластилін закінчився, ви можете самі зробити тісто для ліплення за таким рецептом:

· 1 склянка борошна

· 1 стакан крохмалю (картопляний або кукурудзяний)

· 2 ст. ложки рослинної олії

· 1 склянка окропу

· 2 ст. ложки соку лимона

· харчовий барвник

Борошно і крохмаль змішайте в мисці. Вмішайте дві ложки рослинної олії. У склянку окропу капнути барвник і лимонний сік. Виливаємо все це в миску і активно перемішуємо, після чого вимішуємо на рівній поверхні. Якщо тісто липне – додайте ще борошна.

· Нанизуйте намистини на нитку, щоб зробити прикраси (нагляд дорослого обов' язковий під час ігор з намистинами та іншими дрібними предметами !). Якщо у вас немає намистин, зробіть прикраси або змійки з макарон, пір’їн чи ріжок. Макарони можна пофарбувати.

· Кільця з сухих сніданків + спагеті. Візьміть пластилін, зліпіть з нього кульку та вставте у неї кілька довгих макарон. Запропонуйте малюкові нанизати на спагеті кульки з сухих сніданків. А якщо вони різнокольорові, то це додасть грі певного навчального елементу (групування різних кольорів).

Дитині корисно буде послухати казку, оповідання, вивчити вірш, переказати прочитаний твір. Це можна зробити за допомогою запитань, малюнків. Цікава форма роботи складання казки, можливо її героями будуть нереальні фантастичні створіння і нехай дитина дає волю своїм фантазіям.

«Вірші», «Казки» та «Оповідання» ви маєте можливість почитати вірші, казки та оповідання для дітей різних авторів.
Журнал "Пізнайко": вірші, казки, творчість.
Завдання для дітей різного віку, аудио книги, підготовка до школи, творчість.
Розвиваючі, навчальні ігри для самих маленьких та ще багато цікавого і для батьків.
Навчальні програми для дошкільнят та дітей молодшого шкільного віку з інтерактивними вправами, веселими анімованими персонажами, яскравими сюжетами та звуковим супроводом.
Завдання на логічне мислення, підготовка руки до письма.

Діти обожнюють співати та танцювати, особливо якщо ви приєднуєтеся до них! Ось кілька ідей:

· Увімкніть музику та влаштуйте танцювальну вечірку.

· Співайте розвиваючі дитячі пісні.

· Грайте в шаради: імітуйте різних тварин рухами та голосом і пропонуйте дітям відгадати, що це за тварина. Грайте по черзі.

· Зробіть музичні інструменти: переверніть каструлі та відра догори дном, використовуйте дерев’яні ложки. Можна, наприклад, зробити маракаси, насипавши рис у порожні пляшки чи пластикові контейнери.

Фізична активність

Перебуваючи вдома на карантині, можна більше часу приділити дітям і навчити їх гарним звичкам. Заняття фізичними вправами – одна з них.

Діти звикли багато рухатися – врешті-решт, це їм просто необхідно! Їм потрібно шуміти, бігати, стрибати і таке інше. Це можна робити як вдома, так і на вулиці. Ось декілька ідей:

· Грайтеся в «Гарячу лаву»: розкидайте по підлозі диванні подушки й уявіть, що підлога – це потік розпеченої лави. Дитина може переповзати, переходити чи перестрибувати з подушки на подушку.

· Використовуйте покривало як парашут (розкрийте покривало над головою, а потім повільно опустіть на підлогу). Граючись з немовлятами, накривайте та розкривайте їх простирадлом, граючись в «ку-ку».

· Використовуючи простирадла, ковдри, подушки, стільці і таке інше, побудуйте фортецю. Не поспішайте, нехай головними «будівельниками» будуть діти. Ваша фортеця не обов’язково має бути красивою, головне - безпечною!

· Зробіть «смугу перешкод» з меблів, подушок та іграшок.

· Грайтеся з ліхтариком: чи зможе дитина дострибнути до плями світла? Чи зможе вона дотягнутися до такої плями на стіні? Після таких вправ діти самі хочуть взяти ліхтарика до рук – звісно, не відмовляйтеся! Ліхтарики займають їх на доволі тривалий час.

· Грайтеся в «Мисливця за кольорами». Запропонуйте дитині знайти у помешканні три сині речі, скласти їх докупи, а потім повернути на місце. Повторюйте вправу з різними кольорами.

· Обов’язково робіть з дитиною зарядку та руханки!

Наприклад, такі зарядки – під музику та з піснями – є на каналі

“З любов’ю до дітей”.

У мережі можна знайти багато прикладів вправ для занять з дітьми. Є навіть веселі танцювальні вправи для дуже енергійних на англомовному ютуб-каналі «GoNoodle | Get Moving» та спокійніші на «Cosmic Kids Yoga».

Пізнавальна діяльність

Малюки дуже люблять спостерігати за різними змінами в їхньому оточенні та досліджувати навколишній світ. Приклади цікавих дослідів та спостережень тут:

https://vseosvita.ua/library/sposterezenna-ta-doslidi-v-dnz-90600.html

https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/profesijna-skarbnichka/doslidi-ta-eksperimenti-z-ditmi

Влаштуйте «сімейні» 3D-тури музеями України

Музеї України просто неба

Національний музей природознавства

Слухайте казки народів світу, озвучені відомими українцями

https://kazky.suspilne.media/list.php

Корисно розглядати разом з дитиною дитячі книжечки, аналізувати малюнки, визначати на них об’єкти, місце їх розташування, форму, колір та інше.

Почитайте щось разом чи окремо (малюки, які ще не вміють читати, можуть гортати книжки і описувати те, що вони бачать на ілюстраціях).

Уявіть це! Перед читанням книги разом з дитиною «пройдіться по картинкам», перегляньте ілюстрації. Можливо, ваша дитина зможе переповісти історію, користуючись виключно побаченими картинками.