Головна » FAQ [ Додати питання ]

Вчитель фізкультури  Оленич Микола  Адамович приймав участь у районному конкурсі "Учитель року". Став лауреатом даного конкурсу.

Розвиток фізичних якостей засобами рухливих ігор (презентація)

https://drive.google.com/file/d/1nI_jeJDevFcYRmopDxNP3OFzUVTxUAhO/view?usp=sharing

 


   Тематика  засідань методичного об’єднання

вчителів природничо – математичного циклу

https://drive.google.com/file/d/1dR6nHQbPS5iDaGL2CKkmufSqLcfz-KQ-/view?usp=sharing


Вправи, які краще виконувати на початку занять, тривалістю 30-40секунд кожна.

Така послідовність вправ впливає на розвиток мотивації до навчання, підготовлює розум та тіло до сприйняття нової інформації.

Перед вправами рекомендується випити води, адже вода дає енергію.

Далі необхідно виконати такі вправи:

1. «Масаж вушок» – сприяє пробудженню, активує в організмі всі життєво важливі процеси.

2. «Точки мозку» – сприяє ясності мислення.

3. «Перехресні кроки» – активує нервову систему.

4. «Вухо-ніс» – активує нові контакти між клітинами мозку.

5. «Скроневі простукування» – допомагає мозку налаштуватись на процес навчання.

6. «Гачки» – налаштовує на позитив.

7. «Слон» – сприяє концентрації уваги.

8. «Плескання» - поліпшує когнітивні та моторні функції, знімає напругу та підвищує настрій.

Вправи, які краще виконувати після уроків або на перервах, тривалістю 30-40 секунд кожна.

1. «Точки позитиву» – заспокоює, знімає стрес.

2. «Метелик» – знімає напругу в спині, сприяє загальному розслабленню.

3. «Пташка» – знімає напругу в м’язах плечового пояса та зміцнює їх.

4. «Лобно-потилична корекція» – нейтралізує стресовий стан та емоційну напругу.

5. «Гачки» – швидко відновлює психо-емоційну рівновагу.

6. «Масаж пальців» – знімає фізичну та розумову напругу.

7. «Погони» – розслаблює втомлені м’язи плеч.

8. «Плескання» – знімає напругу та підвищує настрій, поліпшує когнітивні та моторні функції.

Наукові дослідження, які проводяться у сфері психології та нейрофізіології, виявили, що певні фізичні рухи впливають на розвиток інтелекту людини. На підставі отриманих висновків виникла нова система – освітня кінезіологія, спрямована на вивчення зв'язків розум-тіло та оптимізацію діяльності мозку через фізичні рухи. На теоретичній базі освітньої кінезіології американськими психологами Полом і Гейлом Денісонами була розроблена програма нейрогімнастики – «Гімнастика мозку». Це методика активації природних механізмів роботи мозку за допомогою фізичних практик, об'єднання руху і думки. Завдяки спеціально підібраним вправам організм координує роботу правої і лівої півкуль та розвиває взаємодію інтелекту і тіла. Кожна з вправ сприяє активації певної ділянки мозку і включає механізм об'єднання думки та рухів. В результаті цього новий навчальний матеріал сприймається більш цілісно і природно, неначе розумом і тілом водночас, і тому краще запам'ятовується.

Крім того, вправи для мозку також сприяють розвитку координації рухів і психофізичних функцій. Під впливом тренувань в організмі відбуваються позитивні структурні зміни. Сила, рівновага, рухливість, пластичність нервових процесів реалізується на більш високому рівні. Удосконалюється регулююча і координуюча роль нервової системи. Нейрогімнастика дозволяє виявити приховані здібності людини і розширити межі діяльності його мозку.

«Гімнастика мозку» – це універсальна система вправ, вона ефективна як для дітей, так і для дорослих в будь-якому віці. Але особливо актуальне виконання вправ для дітей з проблемами розвитку. «Гімнастика мозку» рекомендується кожному, хто бажає поліпшити своє життя і отримати задоволення від рухів. Цей комплекс з простих вправ варто використовувати під час навчання дітей, щоб підвищити навички цілісного розвитку мозку. Вправи сприяють полегшенню всіх видів навчання і особливо ефективні для оптимізації інтелектуальних процесів та підвищення розумової працездатності. Крім того, такі практики синхронізують роботу півкуль, розвивають пам’ять, підвищують стійкість уваги, допомагають відновленню мовних функцій та полегшують процеси читання і письма.

Цілі кінезіологічних занять:

• розвиток міжпівкульної спеціалізації;

• розвиток міжпівкульної взаємодії;

• синхронізація роботи півкуль;

• розвиток дрібної моторики.;

• розвиток здібностей;

• розвиток пам'яті, уваги;

• розвиток мовлення;

• розвиток мислення;

• усунення дислексії і дисграфії.

Метод кінезіологічної корекції покращує пам'ять дитини, її увагу, мову, процеси письма і читання, дрібну і велику моторику, а також просторові уявлення. Крім того, вправи знижують рівень стомлюваності та підвищують здатність до довільного контролю. Як свідчить досвід, освітню кінезіологію необхідно використовувати з метою корекції для тих дітей, які мають певні відхилення у розвитку. Для того щоб досягти результату, заняття повинні проводитися систематично в спокійній, доброзичливій атмосфері. Важливе точне виконання всіх вправ, тому необхідно індивідуально навчити кожного учня. Практики можна проводити як вдома з батьками, так і на предметних уроках або на спеціальних заняттях. Уроки починаються з вивчення вправ, які поступово ускладнюються, і, таким чином, збільшується обсяг завдань, які потрібно виконати.